Tips & Tricks om je niet te vervelen in de vakantie

Standard

Eigenlijk weet ik mezelf altijd wel te vermaken als ik niet naar school/werk hoef en hele dagen voor mezelf heb, zelfs als mijn vrienden wel aan het werk zijn of op vakantie. Maar ik weet ook dat dit niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is. Dus heb je vakantie of een paar dagen vrij, maar weet je niet hoe je die dagen door gaat komen? Lees dan hieronder mijn tips & tricks!

1. Project Wardrobe
Mijn kledingkast is vaak een grote bende. Alles ligt door elkaar, ik raak dingen kwijt, of mijn kast puilt simpelweg uit. Maak regels voor jezelf, aan de hand van hoe ernstig je kast opgeschoond moet worden. Als ik onderstaande vragen met ‘ja’ beantwoord mag het kledingstuk blijven.

– Heb ik dit het afgelopen jaar gedragen? 
– Past het nog?
– Is het nog in goede staat? (Is het nog niet vaal geworden, gekrompen of uitgelubberd?)
– Past het nog bij mij, als persoon? (Je smaak kan veranderen in de loop der jaren. Misschien heb je nog kledingstukken die je toen leuk vond staan, maar je ze nu draagt uit gewoonte en niet omdat het je stijl is.) 

Voor wat extra motivatie:
organized closet

2. Lees
Blaas de stof van je boeken en zoek wat leuks uit! Of misschien heeft je zus, vriendin, moeder of tante nog een aanrader? 

3. Sport
Ook een hele goede bezigheid is sporten. Zoek iets wat je leuk vindt, wat je altijd nog eens wilt proberen. Het hoeft ook helemaal niet veel geld te kosten. Ga eens een eind fietsen, leen de skeelers van je buurmeisje of ga lekker een stuk wandelen. Een lekkere playlist op en voor je het weet ben je al weer een (half) uur bezig. 

4. Kook
Neem lekker de tijd om eens iets nieuws uit te proberen! Of maak die oude klassieker die wat meer tijd kost dan je normaal gesproken hebt. Mocht je dit met sporten willen combineren, dan haal je toch lekker boodschapjes op je fiets bij de boer?! Of ga eens naar supermarkt wat verder weg, waar je normaal niet komt. Zo heb je meteen de boodschappen in huis en heb je lekker bewogen!

5. DIY Projecten
Heb je al heel lang iets willen maken, maar had je er de tijd niet voor? Nu is het moment! Of speur eens wat op Pinterest voor leuke Do It Yourself projecten. Je kunt het jezelf zo moeilijk/makkelijk maken als je zelf wilt. DIY project

6. Opruimen
Dit is niet de leukste bezigheid op je vrije dag misschien, maar als het gedaan is voelt het goed! Weg met de troep en heerlijk alles op orde!We can do it!

7. DIY Spa
Gun jezelf een heerlijk relax dagje met een masker, scrub, voetenbadje, noem het maar op! Om de kosten laag te houden kun je dit goed zelf maken. Zo maak ik graag deze scrub en maak ik geregeld een maskertje zoals deze. Enjoy!

Ik hoop dat jullie wat inspiratie op hebben kunnen doen en voor zo lang het nog duurt wens ik jullie een fijne vakantie.

Until next time! Xx

Leave a Reply

